Vrouwen aan de macht bij N-VA Lanaken

Op 17 juni 2020

Karin Thijs wordt de nieuwe voorzitter van N-VA Lanaken. Anne-Marie Langmans wordt de nieuwe ondervoorzitter. En met Natascha Pernet als secretaris heeft N-VA Lanaken een vrouwelijk trio dat de leiding in handen heeft.

Peter Clauwers, de vorige voorzitter, kon niet aanblijven als voorzitter wegens de verhuis naar Houthalen-Helchteren. Karin Thijs, als ondervoorzitter verkozen bij de bestuursverkiezingen, mag hierdoor de rol opnemen van voorzitter.

Peter Clauwers: “Met spijt in mijn hart neem ik afscheid van een afdeling die ik de laatste 4 jaren met heel veel plezier heb voorgezeten. Het was en is nog steeds een zeer fijne groep om mee samen te werken. We hebben teleurstellingen gekend, zoals bij de laatste verkiezingen. Of heel hard gewerkt met onze jaarlijkse rommelmarkten. Maar we hebben samen ook heel veel plezier gehad. En zullen dat nog steeds hebben. Ik heb er een fijne groep vrienden aan overgehouden. Ik wens Karin en Annemie heel veel succes in de komende jaren. Ze zullen dit goed gaan doen, daar ben ik van overtuigd. Waar ik vooral blij voor ben, is dat onze partij de 1ste partij in Lanaken is waar vrouwen de macht hebben.”

Nieuwbakken voorzitter Karin Thijs: “Namens het bestuur van N-VA Lanaken bedanken we Peter voor zijn jarenlange inzet voor onze partij. Hij heeft de voorbije jaren getoond dat hij een echte teamspeler is. We verliezen met Peter een goede vriend in ons bestuur. Maar de banden die wij de voorbije jaren hebben gesmeed, die blijven voor het leven. Peter zal altijd welkom zijn bij ons op onze events en onze vergaderingen. Het zal niet gemakkelijk zijn om in zijn voetsporen te treden. Maar ik zal mijn taak als voorzitter met veel enthousiasme uitvoeren. En samen met onze nieuwe ondervoorzitter Annemie Langmans gaan we op de ingeslagen weg verder en zullen onze groep verder laten uitgroeien als een groep vrienden.”

Fractievoorzitter Johan Pauly vindt het jammer dat Peter als voorzitter vertrekt. “De voorbije jaren heb ik met Peter een hele fijne band gehad. We vulden elkaar aan en namen de belangrijkste beslissingen altijd samen. We kwamen goed overeen met elkaar. We wensen Peter heel veel geluk in zijn nieuwe thuis in Houthalen. Hij zal altijd welkom blijven bij ons. De samenwerking met Karin en Annemie zal ook wel vlot verlopen. We kennen elkaar al jaren en weten wat we aan elkaar zullen hebben. Namens de fractie wens ik Karin en Annemie heel veel succes!.”