N-VA Lanaken schenkt 1500 euro aan mensen in moeilijkheden

Op 22 mei 2020

“In het verkiezingsprogramma van N-VA hadden we opgenomen om ons in te zetten voor de zwakkeren in onze samenleving. We zouden inzetten op manier om deze mensen gemakkelijk te bereiken om hen de nodige ondersteuning te geven.”, zeg Karin Thijs, ondervoorzitter van N-VA Lanaken.

“Op de gemeenteraad van volgende maandag, komt het gemeentebestuur met voorstellen om bedrijven, handelszaken en verenigingen in Lanaken te ondersteunen. Dit is een minimum wat men als gemeentebestuur kan doen, waar er weinig visie van uitgaat.
Daarnaast missen we in dit plan de ondersteuning voor de mensen die het erg hard nodig hebben”, zegt Johan Pauly, fractievoorzitter N-VA.

“We krijgen de laatste tijd signalen dat meer en meer mensen in Lanaken moeilijkheden hebben om rond te komen. Mensen hebben het moeilijk om eten te kopen. De hele Corona-crisis laat zijn sporen duidelijk  al na”, volgens Karin Thijs.

“We hebben daarom met ons bestuur samengezeten en gekeken wat we zelf konden door voor gezinnen in Lanaken. Daarop werd er voluit gekozen om onmiddellijk 1500 euro beschikbaar te stellen voor 2 goede doelen.”

“De keuze is gevallen op de Sint-Vincentiiusvereniging en Zonder-Honger-Naar-Bed. Voor de Sint-Vincentiusvereniging overhandigen we een bedrag van 750 euro waarmee zij dan zelf de nodige pakketten zullen kunnen aankopen. Daarnaast voorzien voor hetzelfde bedrag aan basisproducten die we schenken aan Zonder-Honger-Naar-Bed. We kunnen op deze manier minstens 50 gezinnen op weg helpen om toch een stukje van deze crisis te overwinnen.”