Moedwillige beschadiging raadslid van Berkel?

Op 19 januari 2018

De N-VA stelt met verbazing vast dat er weer een procedure voor ‘ambtshalve uitschrijving’ is gestart tegen N-VA-raadslid en fractieleider Piet van Berkel. Dat wil dus zeggen dat Piet nu niet meer officieel in Lanaken zou wonen.

Na eerdere soortgelijke verdachtmakingen stelde de gemeenteraad in oktober vast dat raadslid Piet van Berkel wel degelijk ingeschreven is in Lanaken en er effectief woont. Daar werden ook de nodige bewijzen voor aangevoerd. Het verslag van de politieagent is daarin overduidelijk; hij had tijdens een plaatsbezoek vastgesteld dat Piet van Berkel effectief de woning bewoont.

Groot was dan ook onze verbazing toen wij vernamen dat twee weken na de vaststelling door de gemeenteraad er opnieuw controles werden uitgevoerd naar de verblijfplaats van Piet van Berkel. Dit leidde uiteindelijk weer tot de ambtshalve uitschrijving van het N-VA-raadslid.

Wij vragen ons af wat de beweegreden zijn achter al deze controles. Zijn dit politieke manouevers met het oog op de komende verkiezingen. Wil men echt zo laag gaan?

Piet van Berkel is al meer dan 20 jaar actief in de Lanakense gemeenteraad. Hij heeft een schitterend parcours afgelegd als schepen en wordt gewaardeerd door heel wat ambtenaren en politici. Piet van Berkel is ook een graag geziene huisarts. Deze onderzoeken beschadigen hem niet alleen als politicus, maar ook als mens en arts.

Wie denkt dat deze aanvallen op Piet van Berkel de N-VA in Lanaken zal lamleggen, vergist zich schromelijk. De N-VA staat dan ook als één man achter haar fractieleider. We eisen dan ook dat deze heksenjacht stopt!