Duurzame evenementen: wij wachten af!

Op 4 juli 2017, over deze onderwerpen: Sprokkels uit de gemeenteraad

Op de gemeenteraad van juni heeft onze fractie het voorstel gedaan om tegen 2020 te streven naar duurzame evenementen. Het voorstel bestond erin om enerzijds ondersteuning te krijgen van de gemeentelijke milieudienst en anderzijds een subsidie tot maximaal 2500 euro te geven.

Eigen voorstel ingetrokken

"Als er een voorstel is waar er over geld moet beslist worden, dan ligt het allemaal wat moeilijker. Daarom ook dat ik tijdens de uiteenzetting ons eigen voorstel heb aangepast. Het ging mij vooral om het doel te bereiken, namelijk tegen 2020 allemaal duurzame evenementen te hebben in Lanaken", zegt Johan Pauly.

Uit het antwoord van de schepen voor Leefmilieu, Christel Gorissen (Groen!), bleek dat zij ons voorstel zeker genegen was. Zij was echter zelf ook bezig met een eigen voorstel en zou dit ten laatste in september naar de gemeenteraad brengen. Daarop heeft onze fractie beslist om het eigen voorstel terug in te trekken.

Duurzame evenementen in 2020 blijft het doel!

"Toen we vernamen dat de schepen met haar eigen voorstel zou komen, hebben wij ons voorstel terug ingetrokken. Wij willen de schepen de mogelijkheid geven haar voorstel verder uit te werken. Zij heeft ook gezegd dat zij een aantal van onze aanbevelingen zeker zou meenemen in haar voorstel", vertelt Johan Pauly.
​"Ons doel blijft nog steeds om tegen 2020 alleen maar duurzame evenementen te hebben in Lanaken. Ik denk dat de tijd er rijp voor is en dat er nu wel degelijk stappen in de goede richting gezet moeten worden. Onze fractie zal het voorstel van de schepen dan ook constructief, maar wel kritisch, beoordelen", neemt Johan Pauly al een voorafname op de raadzittingen van het najaar.